Mijn moment van 2016

Het is heel moeilijk om het mooie van afgelopen jaar omhoog te halen, wanneer het eigenlijk een jaar is geweest met een zeer pijnlijk einde. Toch is het heel belangrijk om terug te denken aan de mooie dingen, want dat zijn ook de dingen die voor papa heel belangrijk en mooi waren.

Ik vind het heel moeilijk om één moment te kiezen. Het was namelijk een heftig jaar, met veel verschillende gevoelens, met ups en downs, met veel tranen, van verdriet en van geluk, maar ook een schaterlach. Een jaar waarin voor mij het woord ’vriendschap’ een nog mooiere en intensere betekenis kreeg, een jaar waarin er een positieve wending kwam wat betreft mijn gezondheid, een jaar waarin ik een totaal nieuw leven kreeg.

mijn moment: mijn gezondheid
Ik ga een beetje vals spelen en kies ’mijn gezondheid’ als moment van het jaar. Dit omvat namelijk niet één moment maar eigenlijk elke dag van afgelopen jaar. Ik werd langzaam maar zeker elke dag een beetje beter. In oktober kreeg ik dan uiteindelijk de kans om nog een grote stap extra in de juiste richting te zetten, door te gaan revalideren. Dit had nooit gekund zonder mijn vrienden die speciaal hier voor een spaghetti-dag organiseerden. Ik leerde enkele nieuwe vrienden voor het leven kennen door mijn gezondheid en uiteindelijk resulteerde die betere gezondheid in het krijgen van een job. Mijn leven draait de laatste jaren al altijd vooral rond mijn gezondheid, maar dit jaar voor het eerst in de positieve zin.

Ik weet dat al deze dingen ook enorm belangrijk waren voor papa. De spaghetti-dag, de revalidatie en een nieuwe job, wat was hij fier. Daarom wil ik hier ook even op terug blikken en met een glimlach aan terug denken.

Benefiet
Dat onze vrienden zich hebben ingezet om mij een beter leven te geven, zal ik nooit vergeten. Dit is iets wat zo veel voor mij, Patrick, Roos en mijn (groot)ouders betekende. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. Ik heb het al -tig keer herhaald en zal het blijven doen: bedankt, bedankt, bedankt!

img_5373-medium

Sloveense Fab 5
De drie weken revalidatie waren denk ik wel de meest intense weken van het jaar. Het was zeker en vast niet altijd rozengeur en maneschijn daar in Slovenië. Het was met momenten erg zwaar, zowel fysiek als emotioneel en er is ook nog wel wat werk aan het hele systeem daar in het Sloveense gezondheidscentrum. Maar het heeft wel het gewenste effect gehad en dat is uiteindelijk voor mij het belangrijkste. Het slechte, of minder goede, van die drie weken kan ik gemakkelijk op de achtergrond plaatsen als ik er op terugblik. Wat me vooral is bijgebleven zijn de prachtige vriendschappen die er ontstonden en dat we dagelijks de slappe lach hadden daar. Eigenlijk waren het voor mij drie hele fijne weken en dat ik er dan ook nog eens een heel stuk sterker van teruggekeerd ben is een fantastische bonus, daar draaide het uiteindelijk toch om hé!

wp-1483090218863.jpg
Sloveense Fab 5 (En onze Deense Martin natuurlijk)

Bibliotheekassistente
In december startte ik dan met mijn nieuwe job. Een job in de bibliotheek, iets waar ik stiekem al lang van droomde. Toen ik de vacature zag heb ik dan ook alles op alles gezet. Dit was mijn kans, de juiste vacature op het juiste moment, dat mocht ik niet laten schieten. Wat was ik blij toen ik het verlossende telefoontje kreeg dat ik geslaagd was en aangenomen werd. Nu heb ik al enkele weken mogen proeven van het leven in de bib en ik kan zeggen, mijn enthousiasme blijft stijgen.

Dag 2016, welkom 2017
Dat waren mijn momenten van 2016, dat ik nu aan het bloggen ben vanuit ons nieuw huisje is de kers op de taart. (Maar daarover later meer…)
2016 zal voor mij altijd een jaar met een zwart randje blijven. Mijn papa die afgelopen jaar keihard gevochten heeft tegen die lelijke ziekte en de strijd niet heeft kunnen winnen, zal mij altijd met veel verdriet doen terug denken aan dit jaar. Maar het zou niet eerlijk zijn moest ik zeggen dat 2016 alleen maar een verschrikkelijk jaar was. Ondanks het enorm grote verlies en de verschrikkelijke pijn, heeft 2016 mij ook mooie dingen gebracht. En die probeer ik, hoe moeilijk het vaak is, zo vaak mogelijk, ook tijdens momenten dat ik het zwaar heb, zeker tijdens momenten dat ik het zwaar heb, omhoog te halen.

2016, ik laat je met zeer gemengde gevoelens achter. Papa, stand by me! En help me om van 2017 een mooi jaar te maken.

img_3353

Ik wens jullie allemaal een fantastisch 2017 toe, een jaar vol liefde, geluk en vooral een goede gezondheid.

Liefs, Karen

Een gedachte over “Mijn moment van 2016

Plaats een reactie